No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron http://www.313.cz/forum/ |
|
Něco ze soudku dopravního letectví http://www.313.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=826 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Jack [ sob srp 23, 2008 10:09 am ] |
Předmět příspěvku: | Něco ze soudku dopravního letectví |
Vidim že se hodně zabýváte hlavně bojovým letectvím, ale já napíšu něco o dopravním letectví, letištích, režimech atd.atd. Takže my dopraváci rozeznáváme 2 režimy letu: 1- VFR-Visual Flight rules-pilot NELETÍ podle přístrojů(navigace) letí dle vidu(např.Cessna 172 a L-13 Blaník), 2 režim je IFR-Instrument Flight Rules-Let dle přístrojů-létají hlavně dopraváci, to co vidí kolem sebe je nezajímá,letí dle přístrojů. Poté Letiště: Hlavní letiště ČR je Praha-Ruzyně ICAO:LKPR, Letiště Karlovy Vary-Olšová Vrata: LKKV, Brno-Tuřany:LKTB, Ostrava Mošnov-LKMT- Se asi divíte co to je- uděláme "rozbor ICAO"- Takže třeba LKPR- LK znamená ČR a to PR je jako Prague-Ruzyně..(POZOR všude to tak neni!!!). Piloti do rádia nevysloví samostatné O- řeknou místo toho Oskar, když pilot chce říct např. imatrikulaci OK-KKD řekne Oskar Kilo Kilo Kilo Delta -hláskovací abeceda- link zde:http://cz.ivao.aero/ Dejte Trénink-Tréninkový balíček a Balíček1- 4tení a hláskování.. tam to bude. Imatrikulace: V ČR je imatrikulace OK- v SR je OM- Frekvencí je hodně,nechce se mi to vypisovat. Nějaká ta chyba tam asi bude, nelétal jsem na MSFS,kde to potřebujete dlouho, přešel jsem na IL-2 1946, který je lepší. |
Autor: | 313_Husita [ sob srp 23, 2008 12:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
Nazdar Jack, hledím na to jako péro. ![]() Občas létám s Joudou, který je skutečným pilotem taky a má podobné hlášky. |
Autor: | Jack [ sob srp 23, 2008 2:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
no jo.. o sem se naučil kvůli létání na IVAO-je to jen pro Flight simulator |
Autor: | 313_Sheddan [ ned srp 24, 2008 10:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
Hlasoval jsem a ještě trochu doplnim... Máme ASW-15, který je registrovaný na nějaký občanský sdružení v Reichu, teda Německu. Provozujem ho "na déčkách", což znamená, že to není OK-*, ale D-2340. Podobně je na tom kamarádův Ventus D-3533. Pak někde v ČR lítá Cessna 152 s imatrikulačkou OK-WWW (údajně jí vlastní Lukačevič). V rádiu se piloti hlásej mazáckym "Oskar Klilo Tripple Whiskey". Ad VFR/IRF: Existuje eště "zvláštní let VFR", kdy například kvůli počasí nejde dodržet stanovený odstupy od mraků, případně minimální vejšku 150 m GND. A na závěr několik v letectví používaných zkratek: VFR, IFR, ALT, GND, QNH, QFE, IAS, TAS, VOR, DME, ADF, ILS, PAR, HDG, PIC, GLD, PPL, CPL, ATPL, FIA, FI(G), RWY, TWR, ATC, AFIS, ATZ, CTR, TMA, TRA, TSA, SLZ, SCT, BKN, CAVOK, OVC, ... Ta poslední možnost byla prostě neodolatelná ![]() |
Autor: | Jack [ pon srp 25, 2008 4:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
hhhh. to je hodně známé, všechno znám, nic nového ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | 313_Pycko [ pon srp 25, 2008 6:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
hóóóó !!! dúfam že Jackovi ešte stále nejde mikrofon ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jack [ pon srp 25, 2008 10:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
313_Pycko píše: hóóóó !!! dúfam že Jackovi ešte stále nejde mikrofon ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() co?? to s tim nesouvisí, ne? Jinak mikrofon je funkční, nemusíš se tolik bát ![]() ![]() ![]() |
Autor: | 313_Sheddan [ úte srp 26, 2008 3:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
![]() |
Autor: | Jack [ úte srp 26, 2008 10:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
313_Sheddan píše: :D Směj se směj ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | 313_Sheddan [ úte srp 26, 2008 11:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
313_OTU_Jack píše: 313_Sheddan píše: :D Směj se směj ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | 313_123 [ stř srp 27, 2008 7:25 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
dyt se směje né a co moje přihláška žído/šide (to vlastně zní jako žide) |
Autor: | 313_Sheddan [ stř srp 27, 2008 10:56 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
1. Je to Žíťa. 2. Myslíš-li přihlášku ke členství v AK, tak to se pozeptám. Myslel sem, že se dohodnete s Póvlem nebo s Doktorem... |
Autor: | 313_123 [ stř srp 27, 2008 4:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
313_Sheddan píše: 1. Je to Žíťa. 2. Myslíš-li přihlášku ke členství v AK, tak to se pozeptám. Myslel sem, že se dohodnete s Póvlem nebo s Doktorem... povl říkal ko doktor mě vyšetřoval zuby a bál se větru a pak jsme s povlem konstatovali že budem s mudr dobrá dvojka ![]() |
Autor: | Jack [ sob srp 30, 2008 10:32 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
Héle Sheddane, že se smí dělat průkaz na plachťáka od 16??! MYslim že jo ![]() Nevíš zda vadí že mam brýle? ![]() Jinak by jsme mohli někdy třeba v budoucnu polétat reálně ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | 313_Sheddan [ ned srp 31, 2008 8:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Něco ze soudku dopravního letectví |
1. Předpis L1 (1.2.1.1b): "žák - pilot kluzáků: může být zařazen do praktického výcviku v kalendářním roce, v němž dosáhne věku 15 let - samostatné lety však může provádět až po dosažení věku 15 let". K tomu bych ještě dodal, že pro samostatný lety musíš mít průkaz radiofonisty, kterej ti ale nedaj dřív než v 16. Z toho vyplývá, že vlastně nemůžeš bejt pilot, dokud ti není 16, ale lítat můžeš ve většině případů už od 14. 2. Pak je důležitý osvědčení o zdravotní způsobilosti (medical) 2. třídy. Ten ti vystaví nějakej sportovní lékař. Myslim, že musí bejt pověřenej AeČR, ÚCL, nebo nějakou takovou institucí. Nějakýho určitě vygooglíš. Požadavky sou na 2. třídu takový, že pokud nejseš epileptik, nemáš anémii, problémy se srdcem, nebo něco podobnýho, tak nebudeš mít problém. Pokud de o oči, tak tam je něco takovýho, že bys měl aspoň na jedno oko vidět skoro dokonale. Druhý nemusí bejt tak dobrý - de jenom o zachování prostorovýho vnímání. Pokud máš brejle a nejsou to nějaký extra silný, tak ti akorát daj omezení, že musíš mít "brýle + náhradní". 3. Dost podstatnou částí výcviku (a vlastně i lítání) sou peníze. Počítej s tim, že k pilotkám pudeš s tim, že už máš proinvestováno přes 20.000,-. Na začátku každýho roku (nebo při nástupu do AK uprostřed sezóny) se platěj nějaký příspěvky a tak, což je investice kolem 3-4 tisíc. Pak postupně sypeš prachy na konto a prolítáváš je. Rozhodně ale doporučuju, aspoň ze začátku, lítat co nejintenzivnějc - ve výsledku tim ušetříš. 4. Když zjistíš, že splňuješ všechno tohle, přijdeš do aeroklubu dle vlastního výběru (třeba Chrudim) a tam někomu řekneš, že chceš začít lítat. Oni s tebou všechno vyříděj, pošlou tě k tomu doktorovi pro medical a zahájíš první část výcviku - teorii. Ta má 50 hodin a naučíš se základy z aerodynamiky, mechaniky letu, předpisů, meteorologie, navigace, stavby letadel, spojovací techniky, radiokorespondence a lidský výkonnosti. Na konci napíšeš test a tim pokračuješ do praktickýho výcviku dle osnovy AK-PL 2006. 5. Běžná praxe je, že ke konci 1. nebo začátkem 2. roku se dostaneš na sóla. K pilotkám to trvá tak 2-3 sezóny. Všechno to záleží hlavně na aeroklubu a penězích. Vim, že ses neptal na všechno tohle, ale stejně by ses brzo zeptal. Jo, a pokud de o výběr aeroklubu, tak bych asi určitě šel mimo Prahu. Je tam Ruzyně a kolem hromada vzdušnýho prostoru, kde nemůžeš skoro nic. Zkus zjistit, jestli třeba někdo ze známejch necestuje pravidelně mimo Prahu. Teď to bude vypadat, že tě tahám k nám, ale.. Pár lidí od nás jezdí v pátek večír autem z Prahy a v pondělí ráno do Prahy. Pokud seženeš něco takovýho, tak neváhej... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |